Klik Klik

Welcome

Thanks For Visiting my Personal Blog

- Here is about my journey, my family, my life, n other.

- Feel free 2 express ourself, opinion and stories about u

- This blog also for all my friends, if i got a friends whatever..


Saturday, June 26, 2010

Sepet!!



Orang selalu konfius aku ni keturunan pe! Memandangkan mata aku sepet + kecik,ngan kulit cerah org selalu ingat amoi atau nyonya, so orang selalu konfius..

Kes begini dah selalu sangat berlaku kat aku, ibu aku pon pernah cite, masa aku kecik-kecik dia ske bawak aku g li barang kat pasor,sbbnyer, sal beli buah jer, mesti aku dapat extra buah tak kira la epal ke limau, diorang mesti ingat aku anak cina bukit kot..hahaha sampaila aku beso sikit, kalo g supermarket mesti amoi2 promoter cakap cina ngan aku, selalu aku diam jer, purak2 cam faham.

Kat universiti pon camtu gak,kalo g library atau kelas mesti org tgk sambil muncung2 mulut, aku rase diorang mesti ingat aku cina masuk islam. Sampai ada dak kelas aku, cakap kuat2 ngan membe dia tanya aku cina ke melayu, aku ngan slamber sound lik "melayu lar" siap jelingan maut aku kasi sekali(amik kau).

Kalo kat hostel lak, org mesti cakap silap masuk bilik ingat bilik budak cina, sal aku ade kat situ, aku pernah dengar makcik cleaner kate ade dak cina basuh kain, mase tu aku tgk dk sebelah aku budak india yang lain semua melayu, sah dia mengata aku la tu....cis

Pengalaman mase PLKN dlu pon sama, pernah la ada dak histeria kat bilik aku, aku siap kene halau sal kaco dak baca yasin sedangkan aku nak baca yasin gak, sal ingat aku dak cina menyibuk tgk org handle dak histeria..susah tol jadi kacukan Siti Rohani ngan Abdul Razak kan...hahaha tapi aku ske jer, nak tahu tak nape aku ske mata aku sepet + kecik n muka aku cam chinese look, banyak kelebihan, tak caya aku senaraikan nak!! hehe

1. Orang mesti tak tahu ko tgh tgk tv sebab mata ko nampak cam tidur jer, elok dipraktiskan kalo membe nak curi barang ko, mesti dia tak tahu ko nampak dia curi..hahaha

2. Kan sekarang ramai orang nak campuran kan, ko leh menyamar konon2 ko pon mix gak, mix abah ngan ibu kan..hahaha

3. Kalo jalan2 kat hostel ngan baju t ngan suar pendek tak kena marah ngan warden sal warden ingat budak cina (kawan aku kene sound ngan warden kaw2, aku jer tak pernah kene) best tak!!

4. Masa kecik2 orang akan bagi ko name jepun, korea n china, best wei rase cam international jer..hahaha (nama aku mase kecik OshIN..hait)

5. Lastly mase kecik dapat buah extra(part ni ibu2 korang mesti ske)..hahaha



aku mase kecik2...

No comments: