Klik Klik

Welcome

Thanks For Visiting my Personal Blog

- Here is about my journey, my family, my life, n other.

- Feel free 2 express ourself, opinion and stories about u

- This blog also for all my friends, if i got a friends whatever..


Friday, June 25, 2010

Sawang

Lama bebeno rasenye tak masukkan entry baru..sori ler yek.. teman banyak koje..sejak-sejak taraf penganggur dibubarkan sementara waktu. koje-koje tak de benda lain..hehehe

tapi rase2 lewat tak kalo nak wish, sal dah terlepas kan tapi aku tetap nak wish gak, lantak aku la blog aku kan. So kat sini aku nak ucapkan selamat hari bapa kepada semua bapa di Malaysia, ur are the best,tanpa bapa sape lah kita, ceh cakap cam artis lak!!! hehehe

Kena la cite sikit sempena hari bapa ni,Family aku selalu father days ni tak pernah mis punyer..nak g makan katekan (melantak namenyer tu)…dlu kecik2 ske la ibu aku li kek ke, makan luar ke, kalo tak pon dia wat kek atau masak sedap2,(ibu aku masak kek sedap giler kalo tak caya ,tanye kawan aku).

Ibu selalu pesan, walau camne pon mesti sambut, tanda kita menghargai seseorang itu (ok adik2 pengajaran dia mesti “MENGHARGAI” pandaiiiii!!!,) so kitaorng dari kecik sampai la besor dari segi fizikal dan mental, paling besor 31 tahun la kan(akak aku). Mesti sambut besday punyer, tiap anak dia lantak la org kate kuno ke, tue bangka ke, mak aku mesti nak ade kek, tp tak la beso ni tiup lilin kan, terus serang jer, tahu2 tinggal tapak kek jer…haha. Cam mothers day, ulang tahun perkahwinan, nurses day (omak den misi), kalo leh semua nak sambut tp bajet2 are, bangkrup dibuatnyer, Malaysia kan banyak beno acara sambutan ni kan..hahaha

So saje la nak kongsi cite sal abah aku kan iaitu Abdul Razak Ngah Razali,dlu aku ske menyakat abah aku, aku mesti tanye dalam banyak2 anak dia, yang mane dia sayang lebih, abah aku gerenti susah nak jawab, kitaorg kan 3 beradik, seorang anak sulung, seorang lelaki tunggal, seorang anak bongsu, semua ade kepentingan, tp aku paksa gak, kijam tak aku..hahaha ayat selamat dia kate semua dia sayang..but lastly aku mesti sambungkan tapi abah sayang ma lebihhh ( dlm family aku panggil diri ma), abah aku sengih jerrr..so betul la kan, tak salah la ayat penyambung aku tu kan, kalo akak n abang aku tau dia gerenti jelos,hahaha whateverrr

Lagi satu abah aku kalo tanye sape cantik antara kakak, aku ngan ibu aku, mesti ibu aku menang…sungguh tak puas hati..(sebenarnye dia takut ibu aku marah kot kalo kate tak cantik kot),..tp memang betul pon mak aku cantik tapi mase muda la..hahaha nak menang gak..

Abah aku jenis pendiam n nampak cam garang (muka siyes jer) tp dia tak garang pon, ibu aku cakap dlu mase aku kecik2 org selalu musykil aku kan banyak cakap, bapak aku diam jer…mane la aku dapat perangai tu kan..pok pek pok pek jer( dapat dari ibu aku ler, tanya ag), satu lagi,abah aku tak pernah marah kitaorg paling kuat pon tinggikan sore jer, selalunye bab marah2 n pukul ni serah kat ibu aku, siap pernah hempuk aku ngan buku teks bm yang tebal tu, gasak tak ibu aku dlu, garang giler..tp tu dlu mase kecik, aku pon perangai cam setan gak(cerita perangai aku next entry lak)..hehehe mesti org tak caya aku jahat sal skunk terlampau baik… cewahh angkat bakul lak. Abang n kakak aku nyampah giler ngan aku, berbulu habis, sal asyik nagis jer..( diorang yang wat aku nagis lepas tu nak berbulu lak)Pe hal la lu kan…

Lagi satu perangai abah aku yang paling best, kitaorg malam2 sebelum tido mesti sembur ridsect halau nyamuk dlu(takut anak dia kene gigit nyamuk), sampai kitaorg beso dia wat gak, cam takde tangan kan, siap tanye lg abah aku, dah sembur ke blom..ngada2 habis…Bab kunci pagar, kunci rumah, kunci kete semua abah aku wat, aku tak pernah mik tahu pon, manja lebih tak aku..sepatutnyer lempang bagi tabor gg sikit hahaha…tp sape lagi aku nak manje kan…abah sendiri la takkan ketua kampong lak kan!! hahaha

Kalo bab kete or moto, (dlu aku kaki rempit bagai nak rak)…hahaha abah mesti cek tgk ok ke tak( takut anak dia xcident ke pe kan) ..sampai aku kenal streng ngan tayar kete, kalo moto aku tahu handle ngan brek jer ( tak tahu brek alamat dah kebabomm), yang lain langsung tak tahu…best tak!! So jangan tanye yer camne leh dapat lesen..hehehe

Macam- macam la, aku kalo tak cukup duit jer, mintak abah, senang nak dapat tak banyak soal, kalo ibu alamat sok pagi melalak pon tak dapat, mesti kene sembur dlu, tadah jela telinga n mulut untuk explain duit tu untuk tujuan pe. Abah aku kalo tak dapat aku seluk jer poket dia taraaaa dapat ler…kadang2 dia tanye aku “rase2 duit abah ade hilang” aku sengih jer..buat2 cam abah aku faham2 jelakan..hehehe

Sempena fathers day tahun ni, ni aku tanye ibu, kita nak sambut gak ke, buat pengetahuan semua, dah dekat setahun abah ke rahmatullah meninggalkan kami sekeluarga, so ibu aku cakap camne nak sambut kalo kita takde orang yang kita hargaikan( betul gak kan).

so peringatan kepada sesape yang masih mempunyai orang untuk di hargai, kene la beringat, selalunye kita tak rase2 pe until orang tu tiada lagi depan mata kita, baru kita nak menghargai. n trust me tinggalkan jer org yang tak pernah menghargai kita, berbaloi baloii!!!

Rindu giler cam makcik aku cakap bukan makin lame kita lupakan orang tu, kita makin rindu…tak puas nak manje2kan….just tak nak hiprokit, kate semuanye baik, I don’t think so....Hepi fathers Day Abah…

No comments: