Klik Klik

Welcome

Thanks For Visiting my Personal Blog

- Here is about my journey, my family, my life, n other.

- Feel free 2 express ourself, opinion and stories about u

- This blog also for all my friends, if i got a friends whatever..


Friday, June 4, 2010

Tempe!!

Makanan kegemaran kitaorang serumah, walaupun kitaorng ni memang anak jati Perak dan ade la mix N9 sikit (sebelah ibu). Tapi still minat makanan org Johor.. takpe la kitakan satu Malaysia...hahahah

Cite Sal tempe ni, aku ade la masak untuk abang aku, konon tunjukkan keteroran kaum wanita memasak. Dia lelaki apa la tahu kan...so hari pertama ketiadaan ibu di rumah, aku pon try la masak. Ikut2 firasat jer ni, cam aku selalu tgk ibu masak, tgk2 cam sedap jer( bangga kembang kuncup dada memandang tempe yang telah aku masak). Gerenti abang aku tabik giler kat aku dalam pemikiran aku ler...hahahaha

So, time abang aku lik, kitaorang pon makan le sesama, aku tgk abang aku senyap jer..so aku ingat dia menikmati la tempe aku, sedap kot,dia kate ok.. ok la kot..tp rase2 cam tak sedap jer, tp aku lapo so sedap jer la, lagipon aku yang masak takkan kate tak sedap kan, of course sedap walaupon tak, hahaha

Rupe-rupe abang aku ni hampeh tol la, dia report kat mak aku kate tempe aku tak sedap cis bedebah,so apa lagi aku perang la ngan dia ,aku suggest kat dia try masak tgk sape buat sambal tempe lebih sedap hahaha...gerenti dia kalah punye, konfident la potong kuku dia kalah ngan aku punyerr...hahah ahhh lelaki mane tahu masak kan!!

So abang aku sahut cabaran dia pon masak la sambal tempe ala-ala gitu dengan lagaknye siap aku tak leh jenguk dapur, ceh cam la teror sangat..hahaha tp debar2 gak ni.. mana tahu sedap lak..takpe korag decide sedap ke tak..aku tak makan ag..kalo dah makan aku kasi tahu korang yer..hahaha

Perang sambal Tempe bermula...1,2, 3



Tempe aku
(yg hitam tu salah tempe k..abang aku li yang lama punye, sabotaj aku ler tu)



Abang aku punyer...eleh tak sedap punyerr...

P/S: Rase2 sape punye lebih hebat kan...

2 comments:

Lady SharpShouter said...

apsal takde kesimpulan nih? adakah dia masak lagi sedap? hahaha. tp kl ikut kaler abg ko wat lagi menarik kot... jgn mare... hahaha.


p/s: ceh, pilih template ladies gila.

CraTos said...

hey ladies..hahaha jelos la tu..saje wat saspen.wei jangan judge a book by it's cover beb, belum tentu dia lagi sedapppp..parapparapap