Klik Klik

Welcome

Thanks For Visiting my Personal Blog

- Here is about my journey, my family, my life, n other.

- Feel free 2 express ourself, opinion and stories about u

- This blog also for all my friends, if i got a friends whatever..


Tuesday, June 29, 2010

Nakal + Baik


Entry sebelom ini aku kate nak cite sal zaman aku kecik2 kan, hahahaha so aku nak cite la ni,kecik2 dlu ibu cakap aku ske nagis, dari lahir sampai beso nagis jer koje nyer, nyaris nagis kalo breakdance tak ke terkezut dibuatnyerr..hahaha

Dulu ibu koje misi, so kene koje shift kan, tahap kesabaran ibu dlu amatla tepis(darah muda, anak kecik2 lak tu, tekanan wei)so, ibu dulu pernah ugut abah aku dgn baling pisau cacak kat dinding(amik kau), sal abah aku wat tak reti jer kat aku yang tengah melalak, mase tu ibu baru lik koje, penat gamaknyer, so abah aku rilex jer baca paper tak nak layan aku, ibu dengan ganasnye baling pisau kat dinding nyaris tak kene aku....punye dasyat ibu aku..tu baru jenayah pertama aku wat mase kecik2..pe hal la aku ni kan...

Dah beso sikit masuk sekolah rendah lagi nakal,(aku dlu sek convent, semua perempuan takde lelaki) aku nak kasi tahu ar, bab matematik memang bengap tahap gaban, selalu sangat fail, cikgu pon aim aku dlm senarai budak kene lempang sal selalu salah wat homework, so tadah jela muka, tp sampai umah aku tak cite kat ibu aku, alamat makan pelempang kali ke2, ibu dlu dia tak pernah sebelah aku, kompem kate aku jahat punye..hahaha (untuk pengajaran aku gak),tapi aku tak leh lupa jenayah kedua ialah meniru mase exam, bayangkan la baru darjah 4 ni, dah terror tiru2, tp biasa la tak pro sangat mase tu kenela tangkap, aku kene wat exam kat luar kelas, betul2 kat laluan kelas tu, aku melalak bagai nak rak, konon aku tak tiru ar, sebenarnye malu yang lebih, hahahaha

Baru sikit tu, belum kes curi harta benda org, cam pensil kaler membe, aku rembat, pemadam cantik2 membe aku punye, guna duit naik bas belanja kekawan,aku pon pernah curik kat supermarket ag, punyer gasak giler aku kan, mase tu mane ade cctv kan, so jenayah tu hanya aku dan Allah jer tahu n korang ar, aku tak pernah cite ni, kira esklusif ni, hahahah bese la budak2 mase tu, mane tahu pikio elok ke tak,ingat nak seronok jer, jenuh gak nak didik aku ni, ibu aku berbuih2 hembus aku bagi baik,jumpe org alim, tadah air hujan untuk bagi putihkan balik hati aku la kiranyer, tp aku dlu tak makan saman.... aku pun tak ingat nape perangai sungguh la hodoh mase tu..

Naik sekolah menengah lak, aku ok sikit jela, tapi aku diserang sifat pemalas...tak pernah kije siap, cikgu aku dlu berbulu giler ngan aku, duduk belakang kelas tak pernah dengar cikgu ngajor, bersembang, kaco org,tiru kerja sekolah dak baik dlm kelas,n tak pulang2 buku diorang, bdk kelas aku dlu menyampah giler ngan aku, ade aku kisah,(mase tu lar). kira aku dicop budak bermasalah la gak mase tu, tak caya ko tanye membe kelas aku k..selalunye exam tak pernah stadi siap tgk tb mase exam SPM...lom lg kua merayap bagai...hahahaha akibat semua diatas tu. exam SPM aku memang teruk giler..memang malu la nak tunjuk kat org...tp tak insaf pon mase tu, aku leh cakap ngan ibu aku, kalo semua org result baik, sape lak nak result teruk (aku jela yang nak mase tu kan)huhuhu lupa nak cite aku pon ske melawan cakap ibu aku, selalu la gaduh2 ngan dia, lawan cakap semua la. mase tu la....

Tp semua tu dah berlalu, aku start insaf ngan semua ni mase aku masuk PLKN dan STPM,giler masuk STPM takde sape nak kawan ngan aku, sebab perangai aku yang cantik tu, semua org boikot aku,tp nyaris ade membe kg aku, nak kawan ngan aku, sejak tu aku sedar ar..wake up call la kiranyer, lagi satu mungkin sebab ibu pernah doa mase kat Mekah, ibu aku cakap bile dia doa aku kat depan kaabah dia nagis, sedangkan kakak aku ngan abang aku dia rilex jer. Aku rase sal aku banyak wat dosa kot ngan ibu berbanding ngan kakak n abang aku....

Sejak tu, aku jadi rajin la sikit, sikit jela, result STPM setakat elok sikit jer, masuk la U... sampai la aku camni skunk. tp yang aku musykil satu jer, bile rase nak wat jahat mesti aku terbayang muka ibu n abah aku, tak leh buat punyer...asyik kena buli jela pulak, sal org wat taik ngan aku, ske2 hati guna aku untuk kepentingan diorang, aku terima jer, aku berserah jer kat Allah untuk balasannyer, pe pasal baik giler ni...hahahaha tp elok la kan, ade lak nak jadi jahat pulak, tp rindu gak zaman gangster2 dlu, faktor usia kot( cis cam umur 62 tahun)hahahaha

P/s: jangan ingat aku tak leh bangkitkan semual sifat lame, cume aku tak mau jer...senang2 je nak buli aku yerr...

2 comments:

Lady SharpShouter said...

apasal ko jahat gila masa kat skolah ni? ko tak pandai pilih kawan ke? tgk aku, baik jeee. dalam kelas bersopan santun berbudi bahse, tak pnh meniru, pemalu, pendiam dan sebagainya yg baik baik belaka. hahaha

CraTos said...

Lady ss: wei bukan ko ke rakan subahat aku, perghh lupa, kaki kipas cikgu wat jahat cikgu cover...hahahaha