Klik Klik

Welcome

Thanks For Visiting my Personal Blog

- Here is about my journey, my family, my life, n other.

- Feel free 2 express ourself, opinion and stories about u

- This blog also for all my friends, if i got a friends whatever..


Sunday, May 9, 2010

Interbiuu......

7/5/2010 aku ngan membe aku turun kl untuk satu interbiu..Kitaorg saje try sebab company ni nak hired 100 org katenye..So diorng col suh datang interbiu 8/5 kul 1.30 petang..Aku tumpang la dok umah akak kawan aku ni, sal dia paling dekat ngan tempat interbiu...pe pon thanks Kak Aishah sebab sudi tumpang kan aku kat situ..menyemak je aku kan..heheheh ayor ngan makanan kira halal yer..huhuhu

So esoknya aku ngan membe g la cr company tu..kitaorng sampai lebih awl..ni kes semangat gitu..cr punye cr jumpe pintu company.. kawan aku td berdebar tak leh nak cakap..yang aku tgk company, tu cam tak de org jer..seram je tempatnye..betul ke ni..ke syarikat dah bankrup...

Tekan berkali2 takde org jawab..telefon punye berdering sakan..so kitaorg decide nak tunggu lagi 10 minit, kalo tak aku ingat nak blah jer..selang beberapa minit nampak la seorang apek ngan amoi kua dr lift berdua-duan..dema pakai sua pendek ngan t shirt cam nak g pasor jer..aku wat la bodoh smbil mata menjeling manja..apek ngan amoi tu masuk company tu rupenye (cis bos syarikat tu ke ingatkan sape).

So kitaorg terus masuk sama apek td..ade 4 org semuanye yang datang interbiu, lepas tu dioarang suh kitaorg isi borang mintak kije lam bilik mesyuarat.Mr Ong (Bukan nama sebenarnya), nampak cam friendly jer, sweet jer, cakap pon slow jer...Dalam hati ok kot interbiu aku t..whatever..rupenye Mr Ong ni nak wat interbiu in group..adoiii aku mane pernah wat intrbiu group ni..malu seh...Mr Ong tanye seorang2 dalam bahasa inggeris.. ah sudah..belit2 lidah aku...aku pandang membe aku, dia pandang aku..kitaorg senyum jer(senyum ada makna tu)...aku tgk kawan aku konfident jer..mati aku camni...

Mr Ong suh perkenal diri aku pon perkenal la diri..tp aku kalo interbiu jer..mesti org tanye soklan sal kos aku, kate tak pernah dengar,..tak puas hati tol la...so kene la explain lebih2, belit2 lidah aku sal kalo dalam bahasa melayu aku mesti flying colour, marvelos, dalam bi ni yang payah, aku jawab sikit jela...heheheh janji cakap...

Ingatkan sudah la tu tanye pasal diri..rupenye idak, dia lecture kitaorng lebih kurang 30 minit lepas tu dia suh kitaorg selesaikan satu kes..alamak...tang ni aku rase gerenti dia lik umah golek2 gelak pasal aku..kot2 cite kat amoi suar pendek tu sambil ketawa besar kat kopitiam...aku punye la nervous dan satu lg aku tak faham satu pe pon sal kes yang dia bagi..bile dia suh aku buat, aku jadi nervous..nak telan air liur pon tak sempat..aku cakap bi campur2 ngan bahasa melayu..aku nak cakap and jadi dan, aku nak next jadi lepas tu, tersasul bunyi cam cakap jerman..dia asyik tanye lik(dengan dahi berkerut2), sah tak faham aku cakap pe....so mesti dia kata bengong tol la dak ni..whatever la asal aku habis interbiu..yang tak puas hati tahap dewa, dak sebelah aku siap senyum2 kamben(gelakkan aku le 2)..dan dia punye konfident cakap bi, cam blajo kat oversea jer..aku jeling ngan pandangan tajam..gerenti la ko dapat ni..ciss..

Sal kawan aku tadi aku malas nak cite..t dia mare aku..pe2 pon dia lebih nervous dari aku..so faham2 ler jer kan..hahahahaha

No comments: