Klik Klik

Welcome

Thanks For Visiting my Personal Blog

- Here is about my journey, my family, my life, n other.

- Feel free 2 express ourself, opinion and stories about u

- This blog also for all my friends, if i got a friends whatever..


Friday, May 7, 2010

Duran - Duran

Durian orang durian...dah lame ibu ngan aku usha nak li durian ni dari Penang ke N9 lepas tu cari lagi kat Perak. Kalo kat Penang Apek yang jual selalunye..ibu aku tak mau..nak cr org kg gak jual..so kami decide nak lebihkan usaha mencari kat Perak, dari Taiping, Kuala Kangsar, Tapah, Gopeng,Ipoh semua kitaorg cari lastly ibu jumpa kat pasar depan umah jer, cis penat kembara, leh menang award kembara(ingat Bunkface je leh menang).

Excited gile bile dapat jumpe ni..abang aku sibuk nak wat kuah durian, ibu aku nak wat gulai tempoyak N9 katenya. ikut ske korang la..aku bab buah-buah ni tak bape nak heran sebenarnya, lebih2 lg durian (orang tak makan buah katakan, patut la sembelit) hahaha

Ok la, bile bawak ke rumah, aku dah dengar bunyi tak puas hati ni, mula2 bab mahal sangat, lepas tu bab bau tak semerbak la, (bau tak kuat pon leh komplain ke), tu br bab bawak dr pasar ke umah, sampai umah kopek2 warna bukan main kuning gile..yeyeye gerenti sedap ni (dlm hatiKu berkata) makan2 manis cam makan gula jer tak rase lemak2 ke..aku makan durian ke makan gula je ni..ceh tipah tertipu..faham2 la ibu aku dah bebel2 dengan sopannye sekali. So aku decide makan 1, 2 wat rase jela..yang selebihnya ibu nak wat kuah durian..korang ingat sampai situ je citenye lom lg..dah siap wat kuah, tgk2 ni kuah durian ke aku makan air gula kabung ni..aku diam jela,ni kompem salah ibu aku, santan dia sikit benor. (karang aku bunyik,ibu aku lg kuat bunyiknyer, telan jela yer)hehehe

Apa-apa korang layan la gambar durian dan decide mane satu korang rase sedap dan kuah durian yang aku kasi abang aku je makan, gerenti tak tolak..(kalo kulit durian leh makan dia dah makan dah)what ever...

2 Kategori Durian yang Berbeza



Durian rasa tawar



Durian Rasa manis jer..lemak2 takde..hehehe(ibu punye ayat)



Kuah Durian Gula Kabung..erti lain Kuah durian ayorr

No comments: