Klik Klik

Welcome

Thanks For Visiting my Personal Blog

- Here is about my journey, my family, my life, n other.

- Feel free 2 express ourself, opinion and stories about u

- This blog also for all my friends, if i got a friends whatever..


Saturday, March 17, 2012

CuCU Wan...




Akhir kali aku cerita pasal anak buah aku..mase dia kecik2 lagi,. Skrg dah beso dah dia plus ngade2..(menyampah sambil tangan atas bahu, mata ke atas)hahaha

Itulah Yana, skrg dah pandai panggil ak cik su..tp jadi cik cu..pelat lebih2,satu benda pown aku tak faham, Tapi satu yang aku kagum Yana dia ske wat ejaan sendiri, yang pasti negeri mane dia mik tak tahu la..semua perkataan yang ada "ANG"..semua dia makan n telan..contohnya terbang jadi terbam, pisang jadi pisam,burung jadi buyum...

Kadang2 jenuh gado suh cakap betul..belom lagi "Koko Krunch" jadi "cucu wan"(bahasa mane tah) . Itu penangan dok ngan ibu aku lar tu..bergadoh nak "cucu wan"..sebenarnya Yana panggil ibu aku Wan(mengikut sebelah Negeri Sembilan kata ibu la)..bile Yana mintak "cucu wan"..jenuh ibu ak cakap.."yela Yana kan "Cucu Wan"". Pe lagi bantai melalak la Yana sal tak dapat "cucu wan"..last2 Yana tunjuk koko krunch kat atas peti(fail betul dak ni)..pengsan ibu aku penangan cucu wan erk (hiperbola tul aku)..hahahaha

Dlu kalo telefon diam jer..tak mo cakap langsung..ske dengo aku cakap kata ummi dia,(sebenornye dia tak faham ak cakap pe)..skrg kalo call, banyak beno cakapnyer..tp sepatah haram cik cu tak faham..(ak yer kan jela).

Sejak aku masuk USM ni jarang jumpe Yana..tah pe lagi perangai dia wat erk...whatever dia la penyeri kami..tak sabar nak tunggu anak buah sorang lagi..hehehe coming soon..( harap- harap ibu ak dapat cucu laki, penat la ramai perempuan jer dalam umah, asyik PMS jer tak pown menepous)penin nak layan..huhu



Konon- konon nak takutkan cik cu yer!!




Arianna N Cik Cu (Lalalala HePi Time)



Jeng- jeng beri Tepukan kepada CUCU WAN
(pandai2 ko YANA wat produk cereal baru erk).

No comments: