Klik Klik

Welcome

Thanks For Visiting my Personal Blog

- Here is about my journey, my family, my life, n other.

- Feel free 2 express ourself, opinion and stories about u

- This blog also for all my friends, if i got a friends whatever..


Sunday, March 18, 2012

Bandung Trip

Tahun lepas abang aku ada buat pembentangan kat Bandung, so dia gedik giler nak ajak aku ngan ibu g..aku macam tak nak g..(bese la nak jimat duit). Abang aku punye la excited, siap senarai 10 sebab kenapa ruginya tak ke Bandung. 4 hari 4 malam berkempen ngan aku...ibu aku lak sebenarnye nak g trip 2,tp malu2 nak cakap(ceh cakap jela)... At last, sian kat omak den, hajat nak g over the sea..aku turut kan gak(p.s: ak still anak kesayangan yer..oh pliss jangan jelos)

Tp aku siap bagi syarat, aku nak spend duit RM500.00 jer..(abang aku redha je dapat adik kemut cam aku)huhu. Duit passport ditaja oleh abang aku sebanyak RM100.00 beserta tiket penerbangan Air Asia sebanyak RM200.00 untuk 1 kepala, abang aku dah booking sebulan awal tiket berserta hotel.Cekap tak abang aku..(dah ajak, kene la efisyen..hahaha)

Siap ponteng kelas taw nak g..hehehe,trip kami memakan masa selama dot....dot...wei aku tak tahu, pasal aku tido sepanjang perjalanan, hahaha tp yang pasti tak lama la..ahaks sampai je kat sana kami sibuk mencari teksi untuk ke hotel chek in..ibu den excited gile...yela g tempat yang bahasa lain kan..walau bukan omputih..tp jenuh gak nak faham ibu-ibu, bapak-bapak, kan payah tu.(yola tu).


Jom layan gambar



Ibu yang ceria setelah tiba di Bandung..hehe




Mula-mula jejak kaki di Bandaran Husein Sastarenegara Bandung



Lepas tu kami terus g ke Tangkubah Perahu..kat sini penuh giler ngan orang jual macam2 benda..rimas gak..abang aku pesan kalo nak beli..beli jer..jangan tak jadi beli..last2 aku ngan ibu ak tak beli ape2 pown..huhu



Hotel kami menginap..best giler..tu yang sepah..Ulang taip..besttt gilerrr...




Bergambar kat kolam hotel (G jauh2 nak bergambar kat sini jer..cam kat m'sia takde) kuikui



Last day..g shooping kat Pasar Baru, shopping telekung, baju, tudung,murah2, but hati-hati,kadang2 kene tipu gak..bese la bile libatkan duit ratus2 ribu, ribu-ribuan ni..




Lupa lak, kalo nak beli barangan branded Rumah Mode adalah pilihan anda (yang pegang motto "bia papa asalkan bergaya") aku tak minat, baik pegang motto ("bia baju murah, tp stylo").kuikui




Rupiah oh rupiah...mase guna duit rase cam banyak beno duit kua..tp setakat 350 henget jer, tp kat sini jadi 1 juta, gile banyak duit aku bagi kat orang..bankrup aku.



Pemandangan Bandung dari tingkap HOtel..padat kan!! walau camno pown Pyrokk Gak dlm hatiku..tettttt

1 comment:

Anonymous said...

bagus la tu.. dapat gak pi.. hahaha